نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7347
-
الف
+

با معلم مهربان سریال «دبیرستان خضراء» آشنا شوید + بیوگرافی

در این گزارش با «آزیتا حاجیان» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «آزیتا حاجیان» بازیگر تیاتر،سینما و تلویزیون ایران در سال 1336 خورشیدی در ملایر متولد شد.

بانو حاجیان دانش آموخته رشته بازیگری و کارگردانی تیاتر است. آغاز فعالیت هنری او از 1354 خورشیدی با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» می باشد.

«آزیتا حاجیان» و «محمدرضا شریفی نیا» در سال 1358 خورشیدی با هم ازدواج کردند. حاصل این ازدواج دو دختر به نام های «مهراوه شریفی نیا» و «ملیکا شریفی نیا» می باشد که هر دوی آن ها نیز بازیگر هستند.

وی  نخستین بار در سال 1368 خورشیدی با بازی در فلم «دزد عروسک ها» در سینما و نقش آفرینی در سریال «آپارتمان» در سال 1372 خورشیدی در تلویزیون حضور یافت.

بانو حاجیان در سال 1375 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه بازیگری در تلویزیون گذراند و در آثار مهمی ایفای نقش کرد.

آثار مهم «آزیتا حاجیان» در این سال، بازیگری در سریال های «امام علی (ع)» به کارگردانی «سید داود میر‌باقری»، «دبیرستان خضراء» ساخته «اکبر خواجویی» و «دومین انفجار» به کارگردانی «نادر مقدس» محسوب می‌شود. 

«آزیتا حاجیان» سال 1375 در 39 سالگی در سریال «امام علی (ع)» نقش کنیز رومی را ایفا کرد که توانست با مهارت خود، آن کرکتر و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

وی بعد از بازی در این سریال مجددا توسط آقای میرباقری برای بازی در فلم سینمایی «آدم برفی» دعوت شد و در آن ایفای نقش کرد.

بانو حاجیان در سال 1377 خورشیدی برای نقش آفرینی در فلم «روبان قرمز» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» توانست در هفدهمین دوره جشنواره فلم فجر برنده جایزه سیمرغ بلورین نقش اول زن در بخش بین الملل شود.

وی همچنان در سال 1388 خورشیدی در سن 52 سالگی با ایفای نقش در فلم «کیمیا و خاک» به کارگردانی «عباس رافعی» توانست در بیست و هشتمین دوره جشنواره فلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود.

سریال «تا ثریا» ساخته «سیروس مقدم» در سال 1390 از دیگر سریال های پربیننده ای بود که «آزیتا حاجیان» در آن ایفای نقش کرد.

یکی از آخرین سریال های پربیننده بانو حاجیان «کیمیا» ساخته «جواد افشار» محصول سال 1394 بود که به همراه دخترش «مهراوه شریفی نیا» در آن به ایفای نقش پرداخت.

گفتنی است که در این روزها سریال «دبیرستان خضراء» تولید سال 1374، با نقش آفرینی بانو حاجیان از شبکه آی فیلم 2 در حال نشر است. محوریت خاص قصه این سریال روی شخصیت شکیبه با بازی «آزیتا حاجیان»معلم نمونه معارف است که سعی می‌کند با فعالیت‌های ثمر بخش خود چهره‌ای مناسب از این قشر آموزشی در مکاتب به نمایش بگذارد.

شکیبه با ارتباطی که با دختران نوجوان دارد، دغدغه‌های آن‌ها را بررسی می‌کند.

سریال «دبیرستان خضراء» هر روز ساعت 4 عصر به وقت تهران ، 5 عصر به وقت کابل و 5:30 عصر به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر